VW Multivan 5 VW Multivan 5 - 2.5 TDI
130 коня - дизел
04.2003 - 11.2009
ИнформацияИнформация за автомобила
Технически характеристикиТехнически характеристики
Общи данни Общи данни
Система за гориво Система за гориво
Контролни стойности за изгорелите газове Контролни стойности за изгорелите газове
Данни за ходовата част Данни за ходовата част
Спирачна уредба Спирачна уредба
Електроника Електроника
Консумативи Консумативи
Осветление Осветление
Интервали за смяна Интервали за смяна
Общи данни
Общи сведения основни стойности
Вид на управлението на двигателя
Цилиндрични зъбни колела
Обороти при макс. мощност
3500 1/min
Обороти при макс. въртящ момент
2000 1/min
Максимален въртящ момент
340 Nm
Ход
95,50 мм
Вътрешен диаметър на цилиндъра
81,00 мм
Вентили за един цилиндър
2
Компенсация на луфта на вентила
Хидроповдигач
Всмукателен клапан отваря/ затваря в градуси от ъгъла на ръчката
12°+/22°+ - преди горна мъртва точка (ГМТ) + след ГМТ/- преди долна мъртва точка (ДМТ)+ след ДМТ
Изпускателен клапан отваря/ затваря в градуси от ъгъла на ръчката
30°-/21°- - преди ДМТ+ след ДМТ/- преди ГМТ+ след ГМТ
Ъгъл на гнездото на вентила - всмукателен клапан
45°
Ъгъл на гнездото на вентила - изпускателен клапан
45°
Диаметър на стъблото на вентила - всмукателен клапан
6,980 мм
Диаметър на стъблото на вентила - изпускателен клапан
6,956 мм
Количество на нужните запалителни свещи/нагревателни свещи
5
Последователност на запалване
1-2-4-5-3
Налягане при сгъстяване
19,00 - 31,00 bar
Разлика макс. 5 bar
Степен на сгъстяване
18,50 :1
Максимално забавяне глава на цилиндъра
0,100 мм
Допълнителна работа (планиране) на цилиндричната глава не се разрешава.
Охладителна система
Налягане в охладителната система (налягане при отваряне капак на радиатора)
1,40 - 1,60 bar
Термостатът отваря при температура
80° - 105°
Система за гориво
Система за гориво общи сведения
Вид на моторното гориво
Дизел
Обработка на сместа обозначение
Помпа жигльор
Обработка на сместа производител
"Бош"
Обработка на сместа тип
EDC 16
Контролни стойности за изгорелите газове
Общи стойности, съществени за изгорелите газове
Положение щепсел за диагноза
Контактът за диагностика се намира на долния ръб на арматурното табло от страната на водача.
photoicon
Обороти на празен ход при скоростната кутия
700 - 850 1/min
Обороти на празен ход при автоматична скоростна кутия
700 - 850 1/min
Минимална температура на моторното масло при AU
80 °C
Стойности за изгорелите газове дизелово гориво
Кондициониране дизелови двигатели обороти
4800 - 5200 1/min
от 60° C температура на маслото в двигателя и нагоре
Кондициониране дизелови двигатели при рязко увеличаване на газта
10
от 60° C температура на маслото в двигателя и нагоре
Обороти, ограничавани от регулатора
4800 - 5200 1/min
Режим на измерване
B
Измервателна сонда
1
Време за спиране
1 Секунда(и)
Време за мерене
0,5 сек.
Максимална стойност K
2,00 1/m
Данни за ходовата част
Джанти и гуми
Налягане при пълнене на гумите отпред
Частично натоварен, 205/65 R 16
3,70 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
изцяло натоварена, 205/65 R 16
4,00 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
Частично натоварен, 215/65 R 16
3,30 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
изцяло натоварена, 215/65 R 16
3,50 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
Частично натоварен, 235/60 R 16
2,80 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
изцяло натоварена, 235/60 R 16
3,00 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
Частично натоварен, 215/60 R 17
3,70 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
изцяло натоварена, 215/60 R 17
3,70 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
Частично натоварен, 235/55 R 17
3,00 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
изцяло натоварена, 235/55 R 17
3,20 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
Частично натоварен, 255/45 R 18
3,10 bar
Налягане при пълнене на гумите отпред
изцяло натоварена, 255/45 R 18
3,30 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
Частично натоварен, 205/65 R 16
3,60 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
изцяло натоварена, 205/65 R 16
4,10 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
Частично натоварен, 215/65 R 16
3,30 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
изцяло натоварена, 215/65 R 16
3,60 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
Частично натоварен, 235/60 R 16
2,80 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
изцяло натоварена, 235/60 R 16
3,10 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
Частично натоварен, 215/60 R 17
3,80 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
изцяло натоварена, 215/60 R 17
3,80 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
Частично натоварен, 235/55 R 17
2,70 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
изцяло натоварена, 235/55 R 17
3,30 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
Частично натоварен, 255/45 R 18
2,90 bar
Налягане при пълнене на гумите отзад
изцяло натоварена, 255/45 R 18
3,30 bar
Ходова част размери
База
къса база на автомобила
3000 мм
База
дълга база на автомобила
3400 мм
Коловоз предни колела
1620 - 1628 мм
Коловоз задни колела
1620 - 1628 мм
Спирачна уредба
Измерения на спирачката
Дебелина на спирачния диск преден мост
PR. - номер 2E3
29,50 мм
Дебелина на спирачния диск преден мост
PR. - номер 2E4, Спирачен апарат FN3
32,50 мм
Дебелина на спирачния диск преден мост
PR. - номер 2E4, Спирачен апарат FNR
32,50 мм
Дебелина на спирачния диск граница на износване преден мост
PR. - номер 2E3
25,50 мм
Дебелина на спирачния диск граница на износване преден мост
PR. - номер 2E4, Спирачен апарат FN3
28,50 мм
Дебелина на спирачния диск граница на износване преден мост
PR. - номер 2E4, Спирачен апарат FNR
28,50 мм
Дебелина на спирачния диск заден мост
22,00 мм
Дебелина на спирачния диск заден мост
Спирачен апарат FN44, PR. - номер 0WR
22,00 мм
Дебелина на спирачния диск граница на износване заден мост
19,50 мм
Дебелина на спирачния диск граница на износване заден мост
Спирачен апарат FN44, PR. - номер 0WR
18,00 мм
Диаметър на спирачния барабан заден мост
Спирачен апарат FN44, Ръчна спирачка, PR. - номер 0WR
185,00 мм
Диаметър на спирачния барабан граница на износване заден мост
Спирачен апарат FN44, Ръчна спирачка, PR. - номер 0WR
186,00 мм
Дебелина на спирачната накладка преден мост
PR. - номер 2E3, без задна пластина
12,50 мм
Дебелина на спирачната накладка преден мост
PR. - номер 2E4, Спирачен апарат FN3, без задна пластина
11,00 мм
Дебелина на спирачната накладка преден мост
PR. - номер 2E4, Спирачен апарат FNR, без задна пластина
12,00 мм
Дебелина на спирачната накладка заден мост
без задна пластина
11,50 мм
Дебелина на спирачната накладка заден мост
Спирачен апарат FN44, без задна пластина, PR. - номер 0WR
13,00 мм
Дебелина на спирачните накладки ръчна спирачка
5,50 мм
Дебелина на спирачната накладка граница на износване преден мост
без задна пластина
2,00 мм
Дебелина на спирачната накладка граница на износване заден мост
без задна пластина
2,00 мм
Дебелина на спирачните накладки граница на износване ръчна спирачка
без задна пластина
1,00 мм
Спирачен диск диаметър преден мост
PR. - номер 2E3
308,00 мм
Спирачен диск диаметър преден мост
PR. - номер 2E4, Спирачен апарат FN3
333,00 мм
Спирачен диск диаметър преден мост
PR. - номер 2E4, Спирачен апарат FNR
340,00 мм
Спирачен диск диаметър заден мост
294,00 мм
Спирачен диск диаметър заден мост
Спирачен апарат FN44, PR. - номер 0WR
314,00 мм
Спирачно бутало диаметър преден мост
60,00 мм
Спирачно бутало диаметър заден мост
41,00 мм
Спирачно бутало диаметър заден мост
Спирачен апарат FN44, PR. - номер 0WR
44,00 мм
Електроника
Измервани стойности от датчиците и изпълнителните елементи
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 0°
5750±750 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 5°
4700±700 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 15°
3250±450 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 20°
2625±375 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 25°
2150±350 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 35°
1450±250 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 40°
1200±200 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 45°
1000±200 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 50°
800±150 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 60°
610±70 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 80°
325±50 Ohm
Съпротивление - температурен датчик за двигателя при 100°
190±40 Ohm
Общи сведения за електрическата част
Напрежение на акумулатора
12 волта
Капацитет на акумулатора
72 Ah
Акумулатор ток на изпитание в студено състояние
380 ампера
по стандарт DIN
Алтернатор производител
BOSCH
Заряден ток за алтернатора
150 - 180 ампера
Стартер производител
Bosch
Мощност на стартера
2,20 киловата
Консумативи
Количество запълващи вещества и спецификации
Двигателно масло с филтър
7,40 литра
Вискозност моторно масло
VW 506 01
SAE 0W-30|SAE 5W-30
Вискозност моторно масло
VW 507 00
SAE 5W-30
Спецификация двигателно масло
Двигател AXD
VW 506 01
Спецификация двигателно масло
Двигател BNZ
VW 507 00
Спецификация двигателно масло
Дълъг живот
VW 507 00
Масло за скоростната кутия
6 ход 0A5
2,70 литра
Спецификация масло за скоростна кутия
6 ход 0A5
G 052 171 A2
Оригинално масло
Масло за автоматична скоростна кутия
6 ход 09K, Ново запълване
7,00 литра
Спецификация масло за автоматична скоростна кутия
6 ход 09K
G 055 025 A2
Оригинално масло
Масло за сервоуправлението
0,80 литра
Данни на производителя 0,7 - 0,9 литра
Спецификация масло за сервоуправлението
G 004 000 M2
Оригинално масло
Антифриз
7,10 литра
Спецификация охладителна течност
G 12 Plus
Спирачна течност при смяна
1,00 литра
Спецификация спирачна течност
от 2006 и нагоре
VW 501 14
Спецификация спирачна течност
до 2005
DOT 4
Средства за охлаждане климатична инсталация
до година на модела 2009, с климатична инсталация
600 - 700 грама
Средства за охлаждане климатична инсталация
до година на модела 2009, с климатик в задната част на купето
900 - 1000 грама
Средства за охлаждане климатична инсталация
от модел година 2010 и нагоре, с климатична инсталация
500 - 550 грама
Средства за охлаждане климатична инсталация
от модел година 2010 и нагоре, с климатик в задната част на купето
800 - 850 грама
Спецификация охлаждащи средства
R134a
Масло климатична инсталация
Компресор Denso
130 - 150 cm³
Масло климатична инсталация
Компресор Denso, с климатик в задната част на купето
230 - 250 cm³
Масло климатична инсталация
Компресор Sanden
120 - 150 cm³
Масло климатична инсталация
Компресор Sanden, с климатик в задната част на купето
220 - 250 cm³
Спецификация охлаждащо масло
Компресор Denso
G 052 300 A2
Оригинално масло
Спецификация охлаждащо масло
Компресор Sanden
G 052 154 A2
Оригинално масло
Обем на резервоара за гориво
80 литра
Осветление
Предни фарове
Къси светлини
с обикновени фарове
H4 12V 60/55W P43t
photoicon
Къси светлини
с двойни фарове
H7 12V 55W PX26d
photoicon
Къси светлини
с ксенонови фарове
D2S 85V 35W P32d-2
photoicon
Дълги светлини
с обикновени фарове
H4 12V 60/55W P43t
photoicon
Дълги светлини
с двойни фарове
H1 12V 55W P14,5s
photoicon
Дълги светлини
с ксенонови фарове
H1 12V 55W P14,5s
photoicon
Светлини за дневно каране
Принадлежащи артикули
DAY1
Габарити
W5W 12V 5W W2,1x9,5d Longlife
photoicon
Габаритна светлина
W5W 12V 5W W2,1x9,5d
photoicon
Фарове за мъгла
HB4 12V 51W P22d
photoicon
Мигач преден
жълт мигач
P21W 12V 21W BA15s
photoicon
Мигач преден
бял мигач
PY21W 12V 21W BAU15s yellow
photoicon
Мигач страничен
жълт мигач
W5W 12V 5W W2,1x9,5d
photoicon
Мигач страничен
бял мигач
WY5W 12V 5W W2,1x9,5d yellow
photoicon
Светлини за окръжаващото поле
Glass socket 12V 6W W2,1x9,5d
photoicon
Задни фарове
Мигач заден
жълт мигач
P21W 12V 21W BA15s
photoicon
Мигач заден
бял мигач
PY21W 12V 21W BAU15s yellow
photoicon
Задна светлина
до 2009, Заден - /фар за мъгла
P21/4W 12V 21/4W BAZ15d Longlife
photoicon
Задна светлина
от 2010 и нагоре, Задни светлини
R10W 12V 10W BA15s
photoicon
Задна светлина
от 2010 и нагоре, Заден - /стоп-сигнал
P21/5W 12V 21/5W BAY15d Longlife
photoicon
Стоп
до 2009
P21W 12V 21W BA15s
photoicon
Стоп
от 2010 и нагоре, Заден - /стоп-сигнал
P21/5W 12V 21/5W BAY15d Longlife
photoicon
Светлини за обратен ход
P21W 12V 21W BA15s
photoicon
Задни фарове за мъгла
до 2009, Заден - /фар за мъгла
P21/4W 12V 21/4W BAZ15d
photoicon
Задни фарове за мъгла
от 2010 и нагоре
P21W 12V 21W BA15s
photoicon
Осветление на табелата с регистрационния номер
C5W 12V 5W SV8,5 (11x35)
photoicon
Допълнителни стопове
LED
Оригинален детайл
Вътрешни лампи
Вътрешно осветление
C10W 12V 10W SV8,5-8
photoicon
Лампа в багажника
C10W 12V 10W SV8,5-8
photoicon
Лампа при качване
W5W 12V 5W W2,1x9,5d
photoicon
Лампа за подовото пространство
W5W 12V 5W W2,1x9,5d
photoicon
Лампа за четене
W5W 12V 5W W2,1x9,5d
photoicon
Лампа на жабката
W5W 12V 5W W2,1x9,5d
photoicon
Интервали за смяна
За сервизни данни
Въздушен филтър интервал за смяна
на всеки 120.000 km / 6 години
Въздушен филтър интервал за почистване
всички 60.000 km
в държави с много прах
Филтър за гориво интервал за смяна
всички 120.000 km
Филтър за гориво интервал за смяна
с биодизел
всички 30.000 km
Горивен филтър интервал за отвеждане на водата
всички 30.000 km
Горивен филтър интервал за отвеждане на водата
с биодизел
всички 15.000 km
Спирачна течност интервал за смяна
до 2007
на всеки 2 години
Филтър купе интервал за смяна
на всеки 60.000 km / 2 години
Уплътняващо средство за гумите интервал за смяна
на всеки 4 години
(ако е наличен)
Филтър за твърди частици контролен интервал
първо на 180.000 km , след това всеки 30.000 km
Гранична стойност 95 грама
Свободен ход за компресора на климатика интервал за смяна
Двигател AXD
всички 150.000 km
Свободен ход за компресора на климатика интервал за смяна
Двигател BNZ
всички 180.000 km
Свободен ход за генератора интервал за смяна
Двигател AXD
всички 150.000 km
Свободен ход за генератора интервал за смяна
Двигател BNZ
всички 180.000 km
Усукващо еластичен съединител за генератора интервал за смяна
Двигател AXD
всички 150.000 km
Усукващо еластичен съединител за генератора интервал за смяна
Двигател BNZ
всички 180.000 km
Усукващо еластичен съединител за компресора на климатика интервал за смяна
Двигател AXD
всички 150.000 km
Усукващо еластичен съединител за компресора на климатика интервал за смяна
Двигател BNZ
всички 180.000 km