Амортисьори - AL-KO, Bilstein, Sachs, Monroe, Kayaba, Koni - онлайн магазин - Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW, Opel, Renault, Peugeot, Lancia, Alfa, Fiat, Toyota, Seat, Honda, Volvo и др.

Амортисьори - Видове и устройство, метод на работа, диагностика, причини за повреда, интервали на смяна

Амортисьори - Видове и устройство

Системата за окачване е важен аспект от развитието на автомобилостроенето. Тази система е от особено важност, защото именно амортисьорите и пружините осигуряват връзката между окачването на колелата и шасито на автомобила. Окачването е изключително важно за по-мощните автомобили, защото благодарение на него автомобила има по-добър и стабилен контакт с пътя и настилката му.

Видове амортисьори

Окачване: сцепление и комфорт

Функцията на окачването е да осигури връзката между пътя и автомобила. То контролира вибрациите от колелата породени от неравна пътна настилка, осигурява стабилност в завои и предотвратява люлеенето и накланянето на автомобила. Това осигурява едно по-безопасно и комфортно пътуване. Системата на окачването обхваща различни компоненти - лагери, пружини, амортисьори, стабилизиращи щанги, лагери на колела, гуми, джанти и други.

устройство на амортисьорите

Маслени амортисьори

Днес маслените амортисьори почти не се използват в автомобилната индустрия. Причината е, че от техническа гледна точка се водят не особено ефективни и надеждни и при дълги пътувания по магистрали и междуградски пътища, генерират около 35 % загуба на амортизираща сила. Това означава, че колелата на автомобила осигуряват по-лошо задържане на пътя.

Маслени амортисьори

Газови амортисьори

За разлика от маслените, при газовите амортисьори не се наблюдава загуба на сила. Маслото в амортисьора е под постоянно налягане, благодарение на използвания азот. В резултат на това автомобилът с газови амортисьори е надежден и стабилен на пътя, независимо от ситуацията и пътната настилка. Това е от изключителна важност за безопасността на пътя. Газовите амортисьори имат технология с една или две тръби. Тази с две тръби представлява най-високата технология в производството. Системата с една тръба обикновено се използва при състезателните и спортните автомобили.

Газови амортисьори

В заключение

Ако автомобилът е оборудван с маслени амортисьори, при желание на клиента те могат да бъдат сменени с газови. Това би подобрило стабилността на пътя и би осигурило по-комфортно и безопасно шофиране. На пазара се предлагат амортисьори от различни производители.

Как да разберем дали амортисьорите са за смяна?

Амортисьорите са консуматив в окачването на автомобила. Честотата на смяната им е относително понятие, защото тя зависи от пропътуваните километри с даден комплект и най-вече качеството на пътищата, по които се шофира автомобила. Все пак има някои характерни особености, по които може да се досетите, че е време да подмените амортисьорите на колата си. Част от тях са потропване при неравности на пътя, омасляване на корпуса на амортисьора, нестабилност на пътя, както и неравномерно износване на автомобилните гуми. Ако имате съмнение, че автомобилът ви има нужда от нови амортисьори е препоръчително да посетите сервиз, където чрез стенд, ще бъде диагностицирана повредата им. Желателно е амортисьорите да се подменят по двойки в съответната ос. 

Още