Намаление до -23% на избрани категории.
Намаление до -23% на избрани категории.
Ламбда сонда

Ламбда сонда за всички марки автомобили на ниска цена - онлайн магазин

Ламбда сонда
Пазарувай онлайн 24/7

Ламбда сонда - Bosch, Ngk, Beru, Denso, Mobiletron - онлайн магазин - Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW, Opel, Renault, Peugeot, Lancia, Alfa, Fiat, Toyota, Seat, Honda, Volvo и др.

Къде се намира, устройство, начин на работа

Ламбда сонда - Bosch, Ngk, Beru, Denso, Mobiletron - онлайн магазин - Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW, Opel, Renault, Peugeot, Lancia, Alfa, Fiat, Toyota, Seat, Honda, Volvo и др.

Кислородният сензор (λ сонда) открива количеството на неизгорял кислород в изгорелите газове на двигателя и го отнася към количеството кислород в атмосферата. Той създава сигнал за напрежение въз основа на разликата, която се изпраща на компютъра за управление на двигателя. Количеството напрежение показва дали въздуха / горивната смес е богата или постна. В отговор компютърът променя широчината на импулса на инжектора за гориво (навреме), за да контролира сместа въздух / гориво. Въпреки че компютърът разчита и на входове от други сензори по отношение на температурата на двигателя, натоварването на двигателя и положението на дросела, кислородният сензор е този, който осигурява обратна връзка и позволява на системата за управление на двигателя да работи в „затворен контур“, режимът на работа, който осигурява оптимален ефективност на каталитичния преобразувател и минимални емисии на отработени газове. Когато датчикът за кислород остарее или е повреден от замърсители, той може да не е в състояние да предостави навреме сигнал на компютъра. Без точна обратна връзка компютърът не може да регулира сместа въздух / гориво според условията на работа на двигателя, което може да доведе до увеличени емисии. Ако се нуждаете от ламбда сонда, ще намерите това, което ви е необходимо, за да възстановите изпълнението и спазването на емисиите тук в на нашия онлайн магазин.

Кислородният сензор има чувствителен на циркониев диоксид елемент, покрит от двете страни с платина, която също служи като електроди, затворени в керамика. Електродите са свързани с проводници на проводниците, които се закрепват към кабелните снопове на автомобила, а керамичният корпус е поставен в стоманена обвивка. Стоманената обвивка е с резба за монтаж в ауспуха и предпазва чувствителния елемент. Отворите в стоманената обвивка, съседна на върха на сензорния елемент, позволяват сензорът да бъде изложен на изгорели газове. Всички съвременни кислородни сензори съдържат нагревателен елемент, който също е свързан към окабеляването. Отворите в горната част на сензора позволяват навлизането на външен въздух в сензора, който след това се нагрява. Когато се нагряват, кислородните йони се движат от вътрешната страна към външния платинен слой и разликата в потенциала генерира напрежение. Когато сместа въздух / гориво е богата и има малко неизгорен кислород в отработените газове, се генерира до 0,9 V. Когато сместа е постна и има висока концентрация на неизгорял кислород в отработените газове, сигналът за напрежение ще падне до 0,1V.

Всички автомобили и камиони с късен модел имат най-малко 2 кислородни сензора, един монтиран в изпускателния колектор или в изпускателната тръба преди каталитичния преобразувател и един, монтиран в изпускателната тръба след преобразувателя. Превозните средства с V6 или V8 двигатели имат най-малко 4, един преди и един след всеки преобразувател в изгорелите газове от всяка група цилиндри. Преди катализатор, ламбда сонда е основният сензор, който предоставя обратна връзка към компютъра за управление на двигателя. Високото напрежение показва богата смес въздух / гориво, а ниското напрежение показва строй въздух / горивна смес. Когато сигналът за напрежение е нисък, компютърът увеличава широчината на импулса на инжектора, за да обогати сместа; когато сигналът за напрежение е висок, компютърът намалява ширината на импулса на инжектора, за да наклони сместа. Сигналът за напрежение от кислородния сензор непрекъснато циклира между богати и слаби условия, толкова често, колкото няколко пъти в секунда, а от своя страна компютърът постоянно регулира сместа въздух / гориво, за да постигне баланс, който позволява на каталитичния конвертор да функционира ефективно.

Кислородните сензори работят при (315 ° C) приблизително 600 ° F, а нагревателят е включен в модерните сензори, за да им позволи да се нагряват по-бързо, за да може системата бързо да премине в затворен контур. Когато се гледа на диагностичен осцилоскоп, сензорът за кислород в горния поток при работна температура трябва да създаде равномерна форма на вълната, която варира между 0,1 V и 0,9 V със средна точка приблизително 0,45 V. Датчикът за кислород надолу по веригата е известен също като монитор на катализатора, защото показва ефективността на конвертора. За разлика от сензора за горния поток, датчикът надолу по веригата трябва да има относително плоска форма на вълната при приблизително 0,45 волта, ако каталитичният преобразувател работи правилно. Ако сигналът на датчика за низходящ поток и диагностичната обхват на вълната са подобни на датчика за поток, това означава, че преобразувателят не работи ефективно. Ако това се случи, в компютъра ще бъде зададен код за диагностика на проблем (DTC) и светлината на CHECK ENGINE ще светне.

Кислородните сензори се влошават с възрастта и замърсяването. Сензорите могат да се замърсят поради излагане на силикати от течове на охлаждащата течност, силикон от използване на грешен тип RTV уплътнител, фосфор от консумацията на масло поради износени бутални пръстени и / или водачи на клапани, прекомерно натрупване на въглерод и излагане на други химикали, дори и тези в газови добавки. Когато сензорът се замърси, той губи способността за бърза реакция на промените в сместа въздух / гориво, което води до намалена ефективност на конвертора и повишени емисии. Ако сензорът се откаже напълно, системата по подразбиране ще използва фиксирана богата смес въздух / гориво, което увеличава емисиите и намалява пробега на гориво. Влошаващият се или напълно неуспешен сензор за кислород ще настрои един или повече DTC и ще освети светлината CHECK ENGINE. Функцията на кислородния сензор може да бъде проверена с инструмент за сканиране или цифров многометър или както е посочено по-горе с диагностичен осцилоскоп. Реакцията на сензора може да се провери чрез изкуствено обогатяване на сместа въздух / гориво с пропан и чрез премахване на вакуум линия, за да се създаде стройно състояние.

Вместо конвенционалния кислороден сензор, описан по-горе, някои по-нови превозни средства използват сензор за съотношение въздух / гориво. Докато традиционният сензор е сензор за тесен обхват, който предоставя променлив богат / слаб сигнал към компютъра за управление на двигателя, сензорът за съотношение въздух / гориво може да измерва много по-широк спектър от смеси въздух / гориво, поради което такива сензори се наричат ​​„широколентови ". Сигналът от сензор за съотношение въздух / гориво е много по-точно представяне на действителното съотношение въздух / гориво. Вместо сензора, генериращ напрежение, компютърът на двигателя осигурява референтно напрежение на сензора и след това компютърът следи изходния ток на сензора. Въпреки че сензорът за съотношение въздух / гориво функционира различно от конвенционалния кислороден сензор, той може да страда от същите дефекти и да проявява същите симптоми на отказ.

Независимо за това какво превозно средство работите или типът или положението на дефектния кислороден сензор, ние имаме заместващия сензор, необходим за възстановяване на правилната работа, надеждност, икономия на гориво и емисии. Ние предлагаме компоненти, които са произведени по оригинални спецификации на оборудването, така че когато ремонтите приключат, можете да разчитате на производителността, която вашето превозно средство е проектирано. В допълнение към сензорите за кислород, ние имаме свързани компоненти, които може да са необходими за цялостно поправяне, включително конектори, релета, проводници, удължители, коланчета, гайки, тапи, уплътнения и други.



Прочети повече

ТОП производители

Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Alexander Penev
Alexander Penev
16 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Lyubomir Stavrev
Lyubomir Stavrev
16 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
stefan doev
stefan doev
16 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Stoimen Stefanov
Stoimen Stefanov
14 February 2020
ok G
Damyan Vasilev
Damyan Vasilev
13 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Marian Dimitrov
Marian Dimitrov
12 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Карл Клаузевиц
Карл Клаузевиц
12 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Vasil Popov
Vasil Popov
11 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Plamen Rusanov
Plamen Rusanov
11 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Tihomir Golemshinsky
Tihomir Golemshinsky
11 February 2020
G
Parvan Stoianov
Parvan Stoianov
10 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Иван Ресев
Иван Ресев
09 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
dimitar dimitrov
dimitar dimitrov
08 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Ивелина Герасимова
Ивелина Герасимова
07 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Деян Димитров
Деян Димитров
07 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
sinan ahmed
sinan ahmed
05 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Lotarinmadness
Lotarinmadness
04 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Vasil Vasilev
Vasil Vasilev
03 February 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Elis Valentinova
Elis Valentinova
02 February 2020
G
Лъчезар Колев
Лъчезар Колев
01 February 2020