Съединител

Съединител - LuK, Sachs, Valeo, Exedy, Aisin на ниска цена с гарантиран произход. Бърза доставка с наложен платеж.

Какво е съединител и как работи той?

Устройство на съединителя

Какво е съединител?

Съеднителят е механична част, която свързва движението на коляновия вал със скоростната кутия на автомобила. Той има свойството, както да свързва двигателя със скоростите, така и да ги разделя, когато е необходимо. Съединителят се състои от маховик, феродов диск, притискателен диск и аксиален лагер. Маховикът се закача със задната си част към коляновия вал на автомобила посредством болтове. Той започва да се върти с оборотите на мотора, а когато двигателят се загаси спира. Към предната част на маховика се закача феродовия диск, който се монтира посредством притискателния диск и болтове.

Как работи един съединител?

Притискателният диск винаги притиска феродовия към маховика, когато педалът на съединителя не е натиснат. Така въртящия момент се предава от маховика към първичния вал на скоростите. Когато педала на съединителя е натиснат, аксиалният лагер прилага усилието върху притискателния диск и отделя феродовия диск от маховика. По този начин спира движението, което се предава от коляновия вал към скоростната кутия и се превключват предавките.

Как да разберем кога съединителя ни е за смяна?

Има няколко признака, които говорят за проблем със съединителя:

1. Непълно изключване

2. Приплъзване (боксуване)

3. Шум от аксиалния лагер

При първия проблем, когато има непълното изключване на съединителя, предавките на автомобила започват да се включват трудно. Предимно най-често се случва със първа и задна предавка. При втория съединителят започне да приплъзва. Вариантите съединителят да започне да боксува са два, или феродовия диск да е прекалено износен, или слънцето на притискателя да е омекнало и да не може да предаде точният натиск на феродовият диск. По този начин автомобилът започва да не може да ускорява нормално, защото маховикът не може да предава пълният въртящ момент към скоростната кутия. Третият вариант е шум от аксиалния лагер на съединителя. Най често този проблем може да се прояви при прекомерно използване на педала на съединителя. Много хора използват педала за опора на крака, което е много грешно, тъй като по този начин той винаги стои под напрежение и се износва. Другият вариант за износен аксиален лагер е, когато той не е бил подменен навреме и е употребен по-дълго от колкото трябва.

Препоръчителната смяна на един съединител е между 50 и 150 хиляди километра в зависимост от това как го използвате. Ние от AutoPower.BG препоръчваме да правите проверка на вашия съединител след 50 хиляди километра и, ако имате някой от следните симптоми, които изброихме да посетите незабавно сервиз, защото може да останете на пътя! В нашият магазин може да намерите съединител на качествени производители и да получите консултация с наш служител по телефон или онлайн чат.

Още