Пазарувай с до -23% намаление
Часа
  • 0
  • 0
Минути
  • 0
  • 0
Секунди
  • 0
  • 0
Пазарувай с до -23% намаление

Запалителни свещи за кола на ниска цена - онлайн магазин

Запалителни свещи
Пазарувай онлайн 24/7

Запалителни свещи - Bosch, Beru, Denso, Ngk, Champion, EYQUEM

Устройство и начин на работа

Запалителни свещи - Bosch, Beru, Denso, Ngk, Champion, EYQUEM - онлайн магазин - Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW, Opel, Renault, Peugeot, Lancia, Alfa, Fiat, Toyota, Seat, Honda, Volvo и др. За да работи бензиновият двигател с вътрешно горене, той трябва да има правилната смес от въздух и гориво, компресия и добре настроена искра. Горивото се смесва с въздух в карбуратор или във всмукателния колектор или в отвора след инжектора за гориво на двигатели с инжектиране на електронно гориво и след това се изтегля в цилиндъра през всмукателния клапан, когато буталото се спуска на хода на всмукването. Буталото компресира сместа въздух / гориво в малък, плътен обем, когато се издигне в цилиндъра при хода на компресията. Високото напрежение, произведено от бобината на запалването, се изпраща към запалителната свещ, което създава искра, запалваща сместа въздух / гориво, генериращо налягане на горене, което принуждава буталото при захранването. На 4-цилиндров двигател свещите запалват 300-400 пъти в минута на празен ход и 1000-1200 пъти в минута с крейсерска скорост, и те правят това в продължение на много хиляди мили. С такава честота на изгаряне не е изненада, че дори най-добрите запалителни свещи се износват в крайна сметка и когато те направят, можете да разчитате на нашите заместващи запалителни свещи, за да възстановим производителността.

Типичната свещ се състои от меден централен електрод и метален терминал вътре в керамичен изолатор, който е затворен в стоманена обвивка. Терминалът свързва свещта към запалителната система. Централният електрод има никелова сплав, платина, иридий или друг изстрелващ връх от благородни метали. Запалителни свещи включват резистор с централния електрод за предотвратяване на електрически смущения, които могат да повлияят неблагоприятно на радиоприемането и компютърните контроли на автомобила. Стоманената обвивка е с резба за сигурно поставяне в главата на цилиндъра и за осигуряване на добро заземяване и ефективен топлопренос от тапата към главата на цилиндъра. Страничният електрод или заземен електрод е направен от стомана с високо никел, която е заварена към стоманената обвивка. Двойните платинени свещи имат платинен диск, заварен към страничния електрод.

Запалителната бобина превръща 12 волта от батерията в 15 000-40 000 волта. Бобината е директно свързана към запалителната свещ на системи за запалване COP (Coil On Plug), свързана чрез запалителна жица на DIS (безразпределителни запалителни системи), както и чрез проводник на запалителна свещ и разпределител на електронни системи за запалване на точката на прекъсвача и дистрибутора. Когато точките на прекъсвача, модулът за запалване или ECU (модул за управление на двигателя) задействат намотката, високото напрежение, предавано през дъгата на свещта, през пролуката от централния електрод до страничния електрод и запалва сместа въздух / гориво. Налягането, създадено при изгаряне на смес въздух / гориво, избутва буталото надолу, осигурявайки силата, която върти коляновия вал. Въпреки че всички запалителни свещи функционират по един и същи начин и имат подобна конструкция, те са пригодени за техните приложения и системи за запалване с различни електроди, размери на резбата, тип седалка, диапазон на топлина и обхват.

Има четири често срещани свещи с диаметър на резбата x комбинации наклона на резбата: M10 x 1.0, M12 x 1.25, M14 x 1.25 и M18 x 1.5. Запалителните свещи могат да имат плоска седалка, която използва уплътнение за запечатване на щепсела към горивната камера или конусна седалка, където обвивката на свещта образува уплътнението. Топлинният обхват на запалителната свещ е способността й да предава топлина от горивната камера към цилиндровата глава. На “гореща” свещ голяма част от керамичния изолатор ще бъде изложена на горивната камера, така че тя задържа топлина и изгаря отлагания. За разлика от тях, много малко от керамичния изолатор е изложен на "студена" тапа, което му позволява да предава топлина по-добре и да работи по-хладно. Щепселът, който работи твърде горещо за приложението, може да причини предварително запалване и чукане, а този, който работи твърде студено, може да доведе до натрупване на въглерод и прекъсване. Студените тапи обикновено се използват на модифицирани високопроизводителни и състезателни двигатели. Достигането на свещта е разстоянието, което щепселът изпъква в горивната камера. Щепселът трябва да излиза достатъчно далеч за добро изгаряне, без да се нагрява прекалено много или да се удари в буталото и не трябва да бъде толкова плитък, че да е обвит, което води до лошо изгаряне.

Медните свещи със запалени накрайници за изпичане на никелова сплав, обикновено наричани медни / никелови тапи, обикновено се определят за точката на прекъсване и някои електронни системи за запалване на дистрибутора, тъй като по-меката никелова сплав ерозира по-бързо и няма да издържи толкова дълго, колкото платина или иридий, когато се използват на модерни системи за запалване DIS и COP. Въпреки това, тъй като те работят по-хладно, медни / никелови тапи се използват при някои двигатели с по-късен модел. Съветите за изстрелване на платинени тапи са много по-трудни от медни / никелови тапи; те ще запазят острите си ръбове и размери на пролуките много по-дълго от медни / никелови тапи, така че можете да разчитате на много повече мили с добро представяне. Платиновите запушалки работят и при по-висока температура, която издържа на натрупването на въглерод. Някои платинени щепсели имат накрайници с фини проводници, които се нуждаят от по-малко напрежение за огън и повишават ефективността на изстрелване.

Двойните платинени тапи са проектирани за системи за запалване на DIS. В система DIS всяка намотка доставя напрежение към свещите в два цилиндъра при всяко въртене на коляновия вал, като една свещ се запалва в цилиндъра върху хода на сгъстяване, а другата в противоположния цилиндър в реда на изпичане, който е на изпускателната система удар. Тъй като искрата в цилиндъра на хода на изгорелите газове не оказва влияние върху работата на двигателя, това обикновено се нарича система за запалване „отпадъчна искра“. Двойна платинова тапа със платинен диск, заварен към страничния електрод, е необходима в тази система, тъй като докато свещта в цилиндъра върху компресионния ход се запалва по конвенционалния начин, от центъра до страничния електрод, искрата в цилиндърът на изпускателния ход скача от страничния електрод към централния електрод. Ако в DIS се използват свещи без платинени странични електроди, страничният електрод ще се износва преждевременно.

Иридиумът е дори по-твърд от платината, а иридиевите тапи издържат дори по-дълго от платината и сега има тапи с рутениев тип, които са все по-твърди. Твърдостта на тапите с накрайник от благороден метал се подчертава от производителите на автомобили и производителите на свещи, тъй като твърдостта осигурява дълготрайност. По-твърдите електроди ще поддържат острите си ръбове и празнината на щепсела по-дълго, за добра искра и постоянна работа на много хиляди мили и удължени интервали на смяна. Наред с накрайниците за запалване на благородни метали и фини телове, някои производители на свещи образуват U-образни или V-образни канали в страничния електрод или съкращават или променят формата на страничния електрод, за да намалят ефекта на гасенето, който може да бъде причинен от конвенционалните електроди и предизвикват непълно изгаряне.

Всеки път, когато се запали свещ, се губи малко количество електроден материал, което в крайна сметка води до заоблени електроди и по-широки пролуки, които изискват повече напрежение за огън и могат да причинят пропадане. Това се случва на всички запалителни свещи, независимо от вида на електрода, просто са необходими материали като платина и иридий по-дълго време за носене. В допълнение към нормалното износване, запалителните свещи са подложени и на условия на двигателя като богата смес от въздух / гориво, износени бутални пръстени или уплътнения на клапани, които могат да причинят загряване на гориво или масло или прекомерни отлагания, както и детонация или повреда преди запалване, причинени от неправилно запалване времето, използване на гориво с твърде нисък октан, чиста смес от въздух / гориво, дефектна система за рециркулация на отработените газове или прекомерни въглеродни отлагания в горивната камера. Симптомите на износени, замърсени или повредени щепсели включват пропадане на гориво, груб празен ход, трудно стартиране, слабо ускорение и намален пробег на гориво. Свещите трябва да бъдат сменени, когато се препоръчат от производителя на автомобила или когато има симптоми на лоша работа. След изваждането щепселите трябва да бъдат изследвани за наличие на описаните по-горе състояния на двигателя.

Дизайнът на двигателя диктува функции на свещта като диаметър, наклон на резбата и седалката, но други функции като обхват на топлина могат да бъдат променени. Ако обаче двигателят не е значително променен и не сте опитен тунер, при смяна на свещи трябва да се запазите с препоръчания от производителя на автомобила тип свещ. Ние ви улесняваме да изберете щепселите, които отговарят или надвишават изискванията на вашия двигател. Просто включете годината, марката, модела и размера на двигателя в полетата в горната част на тази страница и веднага ще ви се покаже селекция от свещи от най-добрите марки и всяка от тях ще осигури производителност, икономия на гориво, и издръжливост, която търсите на достъпна цена. Освен запалителни свещи, ние предлагаме запалителни свещи и уплътнения за двигатели, които ги изискват, както и комплекти за настройване на избрани превозни средства, които включват щепсели, капачка на разпределителя и ротор, проводници, филтри и други.

Видове свещи на марката NGK



Прочети повече

ТОП производители

Отлично и бързо обслужване. G
Kiril Topuzakov
Kiril Topuzakov
20 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Hristo Belchev
Hristo Belchev
20 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Krasimir Pantadjiev
Krasimir Pantadjiev
19 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Виктор Христов
Виктор Христов
19 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Петър Славчев
Петър Славчев
19 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Kolu Kolelew
Kolu Kolelew
16 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Петя Стоянова
Петя Стоянова
16 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Todor Kachkov
Todor Kachkov
15 October 2020
Много лесно и бързо става поръчката. Браво, супер. G
vasil demirov
vasil demirov
15 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Борислав Костов
Борислав Костов
15 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Tervel Petrov
Tervel Petrov
14 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Мария Михайлова
Мария Михайлова
13 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Станислав Стаматов
Станислав Стаматов
13 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Mariqn Hristov
Mariqn Hristov
13 October 2020
Искам да кажа на хората които ще си поръчват от това място да не се заблуждават по ревютата. По време на поръчката ти излиза прозорец в който “да оцениш как мина поръчката” , абсолютно против всякакви правила на Google. Ревю и оценка би трябвало да се оставят след получаването и ползването на продукта. Виждам коментарите на клиенти относно навигацията на сайта, сравнително лесна е, но на моменти може да се объркаш. Лично на мен сайта ми харесва, но останах леко разочарован днес сутрин като си получих пратката. Поне като продавате върнат артикул или ремаркетиран го казвайте за да знаем. Още при отваряне на плика в еконта, горивният филтър падна тъй като беше във видимо използвана и смачкана кутия. Ще видим майстора какво ще каже.
Отговор от Авточасти AutoPower.BG:
Благодарим за оценката. Съжаляваме, че сте останал недоволен. По време на поръчката НЕ караме никого да дава оценка както твърдите Вие. След като бъде завършена поръчката има опция за всеки, който желае да даде такава. Всеки има право да даде или да промени оценката си във всеки етап било то при поръчка, доставка, връщане, заменяне или просто разглеждане на сайта. Относно доставената стока, тя не е ремаркетирана, нито използвана. Доставката се извършва от Еконт и всяка пратка има автоматично включена опция за преглед, което ви дава право да я откажете. Нарушената опаковка е в следствие на транспортните услуги, за което ние не носим отговорност. Също така пратките пътуват със застраховка. При нарушен търговски вид или повредена пратка Еконт възстановява застрахователната сума. Поздрави, Авточасти AutoPower.BG
G
Ivan Bekyarov
Ivan Bekyarov
13 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
ЙОРДАН СИМЕОНОВ
ЙОРДАН СИМЕОНОВ
13 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Dimitar Todorov
Dimitar Todorov
12 October 2020
днеска предобриха нещата сигурно ви е много кеф като си купя частите от друго място
Отговор от Авточасти AutoPower.BG:
Здравейте, благодарим за вашата оценка. Ще се радваме да споделите, ако е имало някакъв проблем за да подобрим нашето обслужване.
G
dimitar dimitroff
dimitar dimitroff
12 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Александър Александров
Александър Александров
12 October 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Toshko Valchev
Toshko Valchev
12 October 2020