Пазарувай с до -23% намаление
Часа
  • 0
  • 0
Минути
  • 0
  • 0
Секунди
  • 0
  • 0
Пазарувай с до -23% намаление

Запалителни свещи за кола на ниска цена - онлайн магазин

Запалителни свещи
Пазарувай онлайн 24/7

Запалителни свещи - Bosch, Beru, Denso, Ngk, Champion, EYQUEM

Устройство и начин на работа

Запалителни свещи - Bosch, Beru, Denso, Ngk, Champion, EYQUEM - онлайн магазин - Audi, BMW, Mercedes-Benz, VW, Opel, Renault, Peugeot, Lancia, Alfa, Fiat, Toyota, Seat, Honda, Volvo и др. За да работи бензиновият двигател с вътрешно горене, той трябва да има правилната смес от въздух и гориво, компресия и добре настроена искра. Горивото се смесва с въздух в карбуратор или във всмукателния колектор или в отвора след инжектора за гориво на двигатели с инжектиране на електронно гориво и след това се изтегля в цилиндъра през всмукателния клапан, когато буталото се спуска на хода на всмукването. Буталото компресира сместа въздух / гориво в малък, плътен обем, когато се издигне в цилиндъра при хода на компресията. Високото напрежение, произведено от бобината на запалването, се изпраща към запалителната свещ, което създава искра, запалваща сместа въздух / гориво, генериращо налягане на горене, което принуждава буталото при захранването. На 4-цилиндров двигател свещите запалват 300-400 пъти в минута на празен ход и 1000-1200 пъти в минута с крейсерска скорост, и те правят това в продължение на много хиляди мили. С такава честота на изгаряне не е изненада, че дори най-добрите запалителни свещи се износват в крайна сметка и когато те направят, можете да разчитате на нашите заместващи запалителни свещи, за да възстановим производителността.

Типичната свещ се състои от меден централен електрод и метален терминал вътре в керамичен изолатор, който е затворен в стоманена обвивка. Терминалът свързва свещта към запалителната система. Централният електрод има никелова сплав, платина, иридий или друг изстрелващ връх от благородни метали. Запалителни свещи включват резистор с централния електрод за предотвратяване на електрически смущения, които могат да повлияят неблагоприятно на радиоприемането и компютърните контроли на автомобила. Стоманената обвивка е с резба за сигурно поставяне в главата на цилиндъра и за осигуряване на добро заземяване и ефективен топлопренос от тапата към главата на цилиндъра. Страничният електрод или заземен електрод е направен от стомана с високо никел, която е заварена към стоманената обвивка. Двойните платинени свещи имат платинен диск, заварен към страничния електрод.

Запалителната бобина превръща 12 волта от батерията в 15 000-40 000 волта. Бобината е директно свързана към запалителната свещ на системи за запалване COP (Coil On Plug), свързана чрез запалителна жица на DIS (безразпределителни запалителни системи), както и чрез проводник на запалителна свещ и разпределител на електронни системи за запалване на точката на прекъсвача и дистрибутора. Когато точките на прекъсвача, модулът за запалване или ECU (модул за управление на двигателя) задействат намотката, високото напрежение, предавано през дъгата на свещта, през пролуката от централния електрод до страничния електрод и запалва сместа въздух / гориво. Налягането, създадено при изгаряне на смес въздух / гориво, избутва буталото надолу, осигурявайки силата, която върти коляновия вал. Въпреки че всички запалителни свещи функционират по един и същи начин и имат подобна конструкция, те са пригодени за техните приложения и системи за запалване с различни електроди, размери на резбата, тип седалка, диапазон на топлина и обхват.

Има четири често срещани свещи с диаметър на резбата x комбинации наклона на резбата: M10 x 1.0, M12 x 1.25, M14 x 1.25 и M18 x 1.5. Запалителните свещи могат да имат плоска седалка, която използва уплътнение за запечатване на щепсела към горивната камера или конусна седалка, където обвивката на свещта образува уплътнението. Топлинният обхват на запалителната свещ е способността й да предава топлина от горивната камера към цилиндровата глава. На “гореща” свещ голяма част от керамичния изолатор ще бъде изложена на горивната камера, така че тя задържа топлина и изгаря отлагания. За разлика от тях, много малко от керамичния изолатор е изложен на "студена" тапа, което му позволява да предава топлина по-добре и да работи по-хладно. Щепселът, който работи твърде горещо за приложението, може да причини предварително запалване и чукане, а този, който работи твърде студено, може да доведе до натрупване на въглерод и прекъсване. Студените тапи обикновено се използват на модифицирани високопроизводителни и състезателни двигатели. Достигането на свещта е разстоянието, което щепселът изпъква в горивната камера. Щепселът трябва да излиза достатъчно далеч за добро изгаряне, без да се нагрява прекалено много или да се удари в буталото и не трябва да бъде толкова плитък, че да е обвит, което води до лошо изгаряне.

Медните свещи със запалени накрайници за изпичане на никелова сплав, обикновено наричани медни / никелови тапи, обикновено се определят за точката на прекъсване и някои електронни системи за запалване на дистрибутора, тъй като по-меката никелова сплав ерозира по-бързо и няма да издържи толкова дълго, колкото платина или иридий, когато се използват на модерни системи за запалване DIS и COP. Въпреки това, тъй като те работят по-хладно, медни / никелови тапи се използват при някои двигатели с по-късен модел. Съветите за изстрелване на платинени тапи са много по-трудни от медни / никелови тапи; те ще запазят острите си ръбове и размери на пролуките много по-дълго от медни / никелови тапи, така че можете да разчитате на много повече мили с добро представяне. Платиновите запушалки работят и при по-висока температура, която издържа на натрупването на въглерод. Някои платинени щепсели имат накрайници с фини проводници, които се нуждаят от по-малко напрежение за огън и повишават ефективността на изстрелване.

Двойните платинени тапи са проектирани за системи за запалване на DIS. В система DIS всяка намотка доставя напрежение към свещите в два цилиндъра при всяко въртене на коляновия вал, като една свещ се запалва в цилиндъра върху хода на сгъстяване, а другата в противоположния цилиндър в реда на изпичане, който е на изпускателната система удар. Тъй като искрата в цилиндъра на хода на изгорелите газове не оказва влияние върху работата на двигателя, това обикновено се нарича система за запалване „отпадъчна искра“. Двойна платинова тапа със платинен диск, заварен към страничния електрод, е необходима в тази система, тъй като докато свещта в цилиндъра върху компресионния ход се запалва по конвенционалния начин, от центъра до страничния електрод, искрата в цилиндърът на изпускателния ход скача от страничния електрод към централния електрод. Ако в DIS се използват свещи без платинени странични електроди, страничният електрод ще се износва преждевременно.

Иридиумът е дори по-твърд от платината, а иридиевите тапи издържат дори по-дълго от платината и сега има тапи с рутениев тип, които са все по-твърди. Твърдостта на тапите с накрайник от благороден метал се подчертава от производителите на автомобили и производителите на свещи, тъй като твърдостта осигурява дълготрайност. По-твърдите електроди ще поддържат острите си ръбове и празнината на щепсела по-дълго, за добра искра и постоянна работа на много хиляди мили и удължени интервали на смяна. Наред с накрайниците за запалване на благородни метали и фини телове, някои производители на свещи образуват U-образни или V-образни канали в страничния електрод или съкращават или променят формата на страничния електрод, за да намалят ефекта на гасенето, който може да бъде причинен от конвенционалните електроди и предизвикват непълно изгаряне.

Всеки път, когато се запали свещ, се губи малко количество електроден материал, което в крайна сметка води до заоблени електроди и по-широки пролуки, които изискват повече напрежение за огън и могат да причинят пропадане. Това се случва на всички запалителни свещи, независимо от вида на електрода, просто са необходими материали като платина и иридий по-дълго време за носене. В допълнение към нормалното износване, запалителните свещи са подложени и на условия на двигателя като богата смес от въздух / гориво, износени бутални пръстени или уплътнения на клапани, които могат да причинят загряване на гориво или масло или прекомерни отлагания, както и детонация или повреда преди запалване, причинени от неправилно запалване времето, използване на гориво с твърде нисък октан, чиста смес от въздух / гориво, дефектна система за рециркулация на отработените газове или прекомерни въглеродни отлагания в горивната камера. Симптомите на износени, замърсени или повредени щепсели включват пропадане на гориво, груб празен ход, трудно стартиране, слабо ускорение и намален пробег на гориво. Свещите трябва да бъдат сменени, когато се препоръчат от производителя на автомобила или когато има симптоми на лоша работа. След изваждането щепселите трябва да бъдат изследвани за наличие на описаните по-горе състояния на двигателя.

Дизайнът на двигателя диктува функции на свещта като диаметър, наклон на резбата и седалката, но други функции като обхват на топлина могат да бъдат променени. Ако обаче двигателят не е значително променен и не сте опитен тунер, при смяна на свещи трябва да се запазите с препоръчания от производителя на автомобила тип свещ. Ние ви улесняваме да изберете щепселите, които отговарят или надвишават изискванията на вашия двигател. Просто включете годината, марката, модела и размера на двигателя в полетата в горната част на тази страница и веднага ще ви се покаже селекция от свещи от най-добрите марки и всяка от тях ще осигури производителност, икономия на гориво, и издръжливост, която търсите на достъпна цена. Освен запалителни свещи, ние предлагаме запалителни свещи и уплътнения за двигатели, които ги изискват, както и комплекти за настройване на избрани превозни средства, които включват щепсели, капачка на разпределителя и ротор, проводници, филтри и други.

Видове свещи на марката NGK



Прочети повече

ТОП производители

Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Martin Zahov
Martin Zahov
08 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Mustafa Mustafa
Mustafa Mustafa
08 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Strahil Valev
Strahil Valev
05 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Борислав Чолаков
Борислав Чолаков
04 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Bubi G
Bubi G
01 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Safiya Faikova
Safiya Faikova
01 July 2020
Много искам да кача мобилно приложение. С Андроид 10 съм G
Николай Иванов
Николай Иванов
01 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Donka Katsarova
Donka Katsarova
30 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
димитър касабов
димитър касабов
30 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
dimitar tonev
dimitar tonev
29 June 2020
Посъветваха ме компетентно и ме обслужиха професионално в магазина в Суха река G
Rado M
Rado M
29 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Chavdar Aleksandrov
Chavdar Aleksandrov
26 June 2020
Отлично обслужване, работят професионално и бързо. Редовно пазарувам тук. G
Nikola Tzokev
Nikola Tzokev
25 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Нора Янева
Нора Янева
25 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Borislav Valkov
Borislav Valkov
24 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Димитър Димитров
Димитър Димитров
24 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Tanq Shaldarova
Tanq Shaldarova
22 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
MrSincheto
MrSincheto
21 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Румен Тодоров
Румен Тодоров
21 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Momchil Enchev
Momchil Enchev
20 June 2020