Пазарувай с до -23% намаление
Часа
  • 0
  • 0
Минути
  • 0
  • 0
Секунди
  • 0
  • 0
Пазарувай с до -23% намаление

Спирачни дискове предни и задни за кола на ниска цена - онлайн магазин

Спирачни дискове
Пазарувай онлайн 24/7

Спирачни дискове предни и задни - ATE, Textar, TRW, Delphi, Brembo, Zimmermann, Ferodo

Устройство на спирачната система, демонтаж и монтаж, почистване и проверка, инструкции за спиране след смяна

Дисковите спирачки са ефективна и модерна спирачна система, която се използва в съвременните автомобили. 

Как работи и какво представлява?

Дисковите спирачки се състоят от:

  • спирачен диск
  • спирачен апарат
  • спирачна накладка
  • хидравлична система

Почти всеки автомобил в днешно време притежава дискова спирачна система. Тя служи за намаляване на скороста или за пълно спиране на автомобила. Дисковите спирачки се състоят от стоманен диск, който е прикрепен към главината на автомобила и е прихванат от спирачен апарат, в който има хидравлични бутала и спирачни накладки, които работят под натиск от страна на спирачната помпа. След натискане на спирачния педал се задейства буталото на спирачната помпа, която изпомпва спирачна течност през спирачните тръби и маркучи към спирачния апарат. Спирачната течност се разпределя равномерно и стига под налягане до всеки спирачен апарат, след което избутва спирачния цилиндър, за да задейства спирачните накладки, които притискат спирачните дискове от всяка страна за да го забавят или спрат. При всеки автомобил винаги по-голямото усилие е върху предните спирачни дискове, тъй като при рязко натискане на спирачката тежеста на автомобила се премества отзад напред и задните колела може да блокират и да поднесат автомобила. Поради тази причина винаги спирачната система е разпределена между 60-70% към предните спирачни дискове и 30-40% към задните.

Варианти на спирачни дискове:

  • Плътни
  • Вентилирани
  • Прорязани
  • Двойно вентилирани - дупчени дискове

Спирачните дискове за автомобилите винаги са пресметнати в зависимост от мощноста им, следователно колкото по-мощен е автомобила толкова по-големи спирачки има. Плътните дискове се ползват предимно при автомобили с по малка кубатура, а вентилираните при по мощни и тежки, тъй като са с по-добро охлаждане. Спортните автомобили разполагат или с прорязани или с двойно вентилирани/надупчени спирачни дискове, тъй като спирачното натоварване е огромно и накладките и дисковете трябва да имат добро охлаждане.

Как разбираме че спирачките ни са за смяна?

Почти всеки автомобил има модерна система за следене на износването на спирачките, а тези които нямат могат да разберат след направена диагностика в сервиз. По-често амортизиращата част от дисковите спирачки са спирачните накладки. На всеки 30-40 хил. километра е желателно те да бъдат подменяни, тъй като спирачното феродо се износва. На всяка втора смяна на накладки е желателно да бъдат подменяни и спирачни дискове, тъй като се образува ръб на диска, който пречи новите спирачни накладки да прилепнат хубаво към него и да се износват равномерно. След прекомерно износване на спирачните дискове и подминаване на минималната им дебелина има голяма вероятност от спукване на спирачния диск, което може да доведе до сериозна злополука. Спирачната система на автомобила винаги трябва да бъде добре подържана и обслужвана, за да може да бъде в изправност.

Инструкции за безопасност

Като част от спирачната система спирачните дискове имат отношение към безопасността на движение. Затова всички ремонти по спирачните дискове трябва да се изпълняват с изключително внимание. Спирачните дискове трябва да се сменят само от квалифицирани специалисти. Некомпетентно изпълнени ремонтни работи могат да доведат до тотално спиране на спирачната уредба, а с това и до тежки увреждания на хората и материални щети. Това ръководство за монтаж важи като директива за обичайно извършваните ремонтни работи. В нея не се вземат под внимание особеностите на различните видове спирачни системи. Обезателно трябва да се спазват специалните предписания на производителите на автомобили и спирачния диск.

  • Спирачните дискове винаги да се сменят по двойки. Не се препоръчва смяна само на един диск, защото това може да доведе до опасно неравномерно спиране. Да се използват спирачен диск, предназначен само за съответния тип автомобил. При смяна на спирачните дискове винаги сменяйте и спирачните накладки.
  • Никога не смазвайте елементите на спирачнита система – накладки, дискове, апарати, маркучи и др. с грес, масло или други смазочни материали. Те не трябва да бъдат в контакт с материали съдържащи минерални масла или с почистващи препарати. Това може да доведе до повреда в спирачната система. Ако е необходимо подменете замърсените части.
  • Да не се използват инструменти с остри ръбове. Не надлежното боравене с тях може да доведе до повреди. Използвайте само специални инструменти (динамометричен ключ, разширяващи инструменти - скоби, изтеглящи инструменти -куки и др.).
  • Установените повреди по време на работа да се отстраняват на професионално ниво преди пускането в действие на автомобила.
  • По време на работа да не се задейства спирачния педал.
  • Придържайте се стриктно към данните за въртящите моменти предоставени от производителя на автомобила.
  • Да не се използва ударен гайковерт.

Демонтаж

  • Демонтирайте колелата.
  • Освободете и свалете спирачния апарат.
  • Не отвивайте спирачния маркуч!
  • Ако има датчик за износване на накладките, освободете от буксата.

ВНИМАНИЕ: Ако е необходимо излейте част от спирачната течност в подходящ съд, за да предотвратите преливане на резервния резервоар (казанче спирачна течност). Некомпетентното боравене със спирачната течност може да доведе до тежки наранявания и материални щети. Придържайте се стриктно към инструкциите на производителя.

  • Уверете се, че спирачния маркуч не е под напрежение.
  • Демонтирайте конзолата на спирачния апарат.
  • Внимателно отстранете спирачния диск. При това действие внимавайте да не нараните главината на колелото, лагера на колелото или други части.

Почистване и проверка

  • Внимателно почистете контактните повърхности на главината на колелото от ръжда. След това почистете с почистващ препарат за спирачки почистените от ръжда повърхности.
  • Освен това препоръчваме да измерите контактните повърхности за въртене без биене с помощта на индикаторен часовник и статив.
  • Проверете спирачния апарат и принадлежащите му компоненти за повреди и нарушения на функциите им.
  • Проверете всички монтажни части на окачването на колелата и управлението на волана за повреди и смущения на функциите.
  • Проверете правилно ли функционират лагерите на колелата и луфта им.
  • С подходящ почистващ препарат отстранете антикорозионната защита от новия спирачен диск. Новият спирачен диск трябва да е без грес навсякъде

ИНСТРУКЦИЯ: Спирачните дискове се доставят готови за монтиране. Те не се нуждаят от почистване или обезмасляване.ВНИМАНИЕ: Антикорозионния слой на спирачните дискове не трябва да се отстранява.

Монтаж

  • Нанесете съвсем тънък слой антикорозионна защита върху контактните повърхности на главината на колелото.
  • Сложете новия спирачен диск върху главината на колелото и ако е необходимо го закрепете. Спазвайте информацията за посоката на въртене на спирачния диск.
  • Спирачните дискове, които имат вграден лагер за колелото регулирайте в съответствие с данните на производителя.
  • На около 15 мм от външния страничен ръб, измерете страничното биене на спирачния диск.
  • Уверете се, че спирачния маркуч не се е усукал при монтажа на спирачния апарат.
  • Монтирайте колелата. Задължително спазвайте данните на производителите за въртящия момент (на два пъти, на кръст (диагонално)/по посока на часовниковата стрелка).

Проверка на спирачните функции

След монтажа на колелата и свалянето от подемника на автомобила:

  • Проверете нивото на спирачната течност в резервния резервоар (казанче спирачна течност) и ако е необходимо долейте от нея до маркировката max.
  • Веднага след свалянето от подемника на автомобила натиснете няколко пъти спирачния педал, докато той стане твърд.
  • След няколкократно натискане, хода на педала не трябва да се променя при постоянно натоварване.
  • Проверете още веднъж спирачната система за течове.
  • Проверете нивото на спирачната течност в резервния резервоар (казанче спирачна течност) и ако е необходимо долейте от нея до маркировката max. Използвайте само спирачна течност, определена за съответния тип автомобил.

ИНСТРУКЦИИ за спиране

  • Направете проверка на спирачките (пробни спирания) при бавно движение (с ниска скорост). Ефективността на спирачките може да е ниска при първите 200 км.
  • Избягвайте ненужното рязко спиране през първите 200 км.
  • Спазвайте правилата за движение по пътищата при извършване на пробните спирания.
  • За да сте сигурни, че спирачната система отговаря на законовите предписания, проверете правилното й функциониране на стенда за контрол на спирачките.

Комплект дискови спирачки включва спирачния ротор, триещите накладки и спирачните апарати. Спирачният ротор осигурява триещата повърхност на спирачните накладки. Роторът е монтиран на ос или главина и се завърта с колелото, а накладките са монтирани в шублера, който пристяга ротора. Когато спирачките се задействат, хидравличното налягане принуждава буталото (ите) на спирачния апарат навън, като на свой ред захваща спирачните накладки от двете страни на ротора, забавя и спира автомобила.

Дисковите спирачки първоначално са разработени за състезания, а малко след това започват да се появяват на автомобилите на производството. До 70-те години на миналия век всички автомобили и лекотоварни автомобили са били оборудвани с дискови спирачки на предните колела, а днес повечето от тези превозни средства ги имат на четирите колела. В сравнение с барабанните спирачки, дисковите спирачки работят по-охладителни, което ги прави по-устойчиви на избледняване, самонастройват се без да се нуждаят от допълнителен механизъм и са по-малко податливи на дърпане и хващане.

Дисковите спирачки естествено работят по-хладно, тъй като повърхността им на триене е изложена на въздуха, за разлика от затворената триеща повърхност върху барабанните спирачки. Освен това охлаждането се подобрява при вентилирани ротори, които имат охлаждащи перки, хвърлени между триещите се повърхности. Твърдите ротори се използват на малки автомобили с неефективни характеристики, а някои превозни средства имат вентилирани ротори отпред и твърди ротори отзад. Повечето ротори са отделни компоненти, затворени между главината или оста и колелото, но някои от тях са неразделни с главината. Повечето ротори са изработени от чугун, но някои са съставни, с фрикционна повърхност от чугун и средна стоманена секция.

Роторите могат да страдат от няколко дефекта, което ги дисквалифицира от по-нататъшна употреба. Визуално проверявайте триещата повърхност за откриване на точки и набраздявания, причинени от износване, замърсяване или контакт на плочата с подложката на спирачната накладка. Измерете дебелината на ротора. Всички ротори имат минимална дебелина или изхвърляне на спецификации, които обикновено се отливат или щамповат в средната част на ротора. Прекалено тънкият ротор няма да има способността да разсейва топлината и може да се изкриви, напука или по друг начин да се повреди, ако се използва. Друг проблем с ротора е прекомерното изпускане и дебелина, които могат да причинят досадно пулсиране на педала. Изпълнението може да се провери с индикатор за набиране.

Това беше обичайна практика за машинно въртене, но днес роторите са много тънки, за да спестят тегло, а разрязването им само ще ги направи по-податливи на изкривяване, а точковото и каналиране могат да бъдат твърде дълбоки, за да бъдат премахнати, без да надвишават минималните спецификации за дебелина. И някои дефекти като топлинни проверки и твърди петна не могат да бъдат отстранени. За ефективен и дълготраен ремонт най-добрият ви начин за действие е да инсталирате нови спирачни ротори и винаги по двойки на ос. Разполагаме с голям избор на заместващи ротори, направени по OE спецификации за металургия и повърхностно покритие, за гладко, тихо спиране.



Прочети повече

ТОП производители

Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Боян Новачков
Боян Новачков
13 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Румен Маринов
Румен Маринов
13 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Ivan Dimitrov
Ivan Dimitrov
12 July 2020
Точни и коректни G
Nikolai Gerdjilov
Nikolai Gerdjilov
11 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Martin Zahov
Martin Zahov
08 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Mustafa Mustafa
Mustafa Mustafa
08 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Strahil Valev
Strahil Valev
05 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Борислав Чолаков
Борислав Чолаков
04 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Bubi G
Bubi G
01 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Safiya Faikova
Safiya Faikova
01 July 2020
Много искам да кача мобилно приложение. С Андроид 10 съм G
Николай Иванов
Николай Иванов
01 July 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Donka Katsarova
Donka Katsarova
30 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
димитър касабов
димитър касабов
30 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
dimitar tonev
dimitar tonev
29 June 2020
Посъветваха ме компетентно и ме обслужиха професионално в магазина в Суха река G
Rado M
Rado M
29 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Chavdar Aleksandrov
Chavdar Aleksandrov
26 June 2020
Отлично обслужване, работят професионално и бързо. Редовно пазарувам тук. G
Nikola Tzokev
Nikola Tzokev
25 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Нора Янева
Нора Янева
25 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Borislav Valkov
Borislav Valkov
24 June 2020
Потребителят не е написал отзив, а направи само оценка. G
Димитър Димитров
Димитър Димитров
24 June 2020